Seguidores

quinta-feira, 27 de maio de 2010

Jeremia - tradução do finlandês para o português

Jeremia (Jer. 1:6-10)
Jo ennenkuin minä valmistin sinut äidin kohdussa,
minä sinut tunsin,
ja ennenkuin sinä aidistä synnit,
Minä sinut pyhtin
minä asetin sinut
kansojen profeetaski
Voi Herra, Herra!
Katso, en minä kykene puhumaan
silä minä olen nuori.
Äla sano 'Minä olen nuori'
vaan mene, minne ikinä minä sinut lähetän
ja puru kaikki, mitä minä käsken sinun puhua
Älä pelkää heita,
sillä minä olen sinu kanssasi
ja pelastan sinut.
Ja herra ojensi kätensä
Ja kosketti minun suutani
Ja sanoi: "Katso, minä panen sanani
sinun suuhusi".
Katso, minä asetan sinut
Tänä paivänä yli kanjosen ja valtakuntain
Repimään maasta ja hajottamaan,
Hävittamään ja kukistamaan
Rakentamaan ja itsutamaan

(2Moos 4:10-12)
Oi Herra, minä en ole puhetaitoinen mies;
en ole ollut ennen enkä senkään jalkeen,
kun sinä minulla on hidas puhe ja kankea kielli.
Ja herra sanoi minulle:
Kuka on antanut ihmiselle suun,
tahi kuka tekee mikän tai kuuron,
näkevän tai sokean? Enkö minä, Herra?
Menes siis nyt, minä olen sinun suusi apuna
ja opetan sinulle,
mitä sinun on puhuttava
(Hes 33:8-9)
Jos minä sanon jumalatomalle:
jumalaton, sinun on kuolemalla kuoltava,
mutta sinä et puhu varoittaakesi jumalatonta
hänen tiestänsä,
niin se jumalatan kuolee synnisänsä,
mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
Mutta jos sinä varoitat jumalatonta hänen tiestänsä
etta hän kääntysi siltä pois,
eikä hän tieltänsä käänny
niin hän kuolee synninsänsä
mutta sinä olet sielusi pelastanut.
Jeremias
(Jr 1:6-10)


Mesmo antes de forma-lo no ventre,
Eu te conheci,
Antes de voce nascer


Te consagrei
e o designei
profeta às nações


Soberano Senhor!
Eis que não sei falar
pois ainda sou jovem


Nao digas "eu sou jovem"
mas vá aonde quer que eu O enviar
e dirá tudo o que Eu ordenar
Não tenha medo deles
Pois Eu estou com você
para guarda-lo

O Senhor estendeu a mão
e tocou a minha boca
e disse: Agora ponho as minhas palavras
em sua boca"

Hoje te dou autoridade
sobre naçoes e reinos
para arrancar, despedaçar
arruinar e destruir
para edificar e plantar

Ex 4:10-12
Oh Senhor eu não sou homem de eloqüência
Nem antes nem agora que falaste
ao teu servo, não consigo falar bem!

O Senhor me disse:
"Quem deu boca ao homem?
Quem o fez mudo ou surdo? Quem lhe concede vista
ou o torna cego? Não sou eu, O Senhor?
Agora vá, eu estarei com você
e vou lhe ensinar
o que precisara dizer"

Ez 33:8-9
Quando eu disser ao impio
que é certo que ele morrerá
mas você não falar para dissuadi-lo
de seus caminhos
aquele impio morrerá pelo seu pecado
mas o sangue dele eu requererei de tua mão
Mas se voce advertir para desviar
de seus caminhos
e ele nao se desviar
ele morrerá pelo seu pecado
mas você salvou a sua alma

Nenhum comentário:

Postar um comentário